Gry psychologiczne

Analizując gry psychologiczne, można posłużyć się kilkoma sposobami. Jeden z nich wywodzi się od opisu poszczególnych ukrytych transakcji. Na przykład są dwaj uzupełniający się „komplementarni gracze” (gry komplementarne) – występują małżonkowie zwani w grze WADA i GŁUPI. Dyskutują (z pozycji JA – Dorosły) o tym, kto ma wprowadzić auto do garażu (jest to informacja społeczna). Ja – Rodzic WADY i Ja – Dziecko GŁUPIEGO w uzgadnianiu możliwości u obojga wywołuje negatywne uczucia (jest to informacja ukryta lub psychologiczna). Przy tym gracz Wada poniża gracza Głupiego, uważając, iż ten nie potrafi wykonać zaproponowanej czynności. Gra może się ujawnić, gdy przekazywane informacje ukryte ujawnią się przy zmianie funkcjonowania stanów JA u obojga graczy. Obaj gracze otrzymują swoje „korzyści” w postaci wywołania negatywnych uczuć.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji ze świata mediów i polityki. Postaram się umieszczać tutaj aktualne wpisy. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone